24 januari 2011

Godisförbud

God morgon!
Nu är det måndag morgon och jag har bestämt mig för att dissa godissuget som kommer jagandes efter mig några gånger per dag. (Jag har inte ätit godis sen mellandagarna )Igår kväll hade jag ett sockersug som gjorde att jag låg nästan på golvet och krälade. Men nu har jag fått nog av den känslan. Jag säger stopp nästa gång den kommer och tar en gurkbit eller nåt för att bevisa för mig själv att sockret inte ska vinna över mig. Sockerkänslan är som en bulldozer som kör över en i 220 och det är ungefär samma känsla som när jag slutade röka. Hejja mig och hejja sockerfri dag!!
Vi ses i eftermiddag! Kramar Ina


 


PS: Jag triggade säkert igång sockersuget av chokladpuddingen jag åt i lördags ...

2 Söta Kvitter ☺:

Rosa sa...

Jag måste hitta på något att göra när sockersuget är som värst, för då har jag märkt att det brukar gå över.

~ INA ~ Inas☆House sa...

Ja precis, man måste ha en sysselsättning så att suget försvinner eller glöms bort :) Men jag har inte kommit på nåt skoj än på vad man kan göra ... :)