5 februari 2011

Toppendag!!

Hej bloggisar!
Idag har jag haft en toppendag och dagen är inte slut än. Skönt. Idag skulle jag till Röda korset och kolla läget men så blev det inte utan jag har dejtat en fd arbetskamrat och (idag är hon en god vän) och vi åkte till Hembygdsgården och fikade och pratade i två timmar. Härligt! Efter fikat gick vi in i handelsboden och där finner man alltid något man vill ha men jag var jätteduktig och köpte nada. Där inne i butiken träffade jag en kollega och vän och hon så goo och glad jämt. Härligt! Jag kände att jag fick ny energi och tänkte att det här måste jag göra oftare, ut och träffa mina vänner. Ta en fika och sitta och bubbla och skratta ett par timmar är ju jättehärligt!
Inne i cafet på Hembygdsgården har de gamla möbler och känslan man får är att man är hos farmor och dricker kaffe. Mysigt. När jag kom hem och hade fått en stor dos med energi så tog jag fram mina pelargoner från källaren och bytte jord och ställde lerkrukorna i vatten ett tag. Nu får man hoppas att de tar sig för de såg inte så glada ut.
Igår kväll skulle jag börja läsa andra boken av Kepler men jag tog mig en funderare i sängen - ska jag få sova en natt utan mardrömmar eller med mardrömmar? - Så jag lade undan boken och somnade bums och var utvilad nu i morse. Ikväll ska jag göra ett nytt försök med boken. Nu väntar jag bara att dotran min ska komma hem från Sala. Hon har varit hos sin pojkvän och jag hoppas att allt har varit bra men det får jag säkert höra ikväll när vi (förhoppningsvis) ska mysa lite med popcorn och film.
Önskar er en skön Lördagkväll!
Kram Ina

0 Söta Kvitter ☺: