1 oktober 2011

Mossa i skogen

Hej bloggisar!
Vill bara visa vad jag och syster har gjort idag. Vi har varit till skogen. Den ligger ett par hundra meter från mitt hus. Vi skulle plocka mossa men fann inte den sorten som vi brukar plocka. Det var varmt och skönt och solen sken så fint mellan trädkronorna.
Stigarna var lite hala och sliriga så vi fick lov att stanna till då och då för att se oss omkring och njuta av höstens vackra färger. Egentligen är jag inte så himla avslappnad och glad som på bilderna. Jag tycker att det är lite otäckt att gå i skogen. Man vet inte vad eller vem man stöter på. Det var så tyst så tyst i skogen så jag babblade i ett kör. Så fort jag tystnade så hörde jag prassel bland buskar och snår och såna ljud gillar jag iiinte! Men även om jag är lite skraj för prasselljud i skogen så är det bra fint där och kan tänka mig att ta fler vändor innan snön kommer. Jag fick tag på mossa vid gamla Norbergsvägen. En hel kasse med fräsch mossa. Jag skulle även vilja ha den där gråa mossan men det fanns inte på de ställen vi åkte till. I morgon ska jag leta efter smågranar som jag kan plantera i mina baljor vid entrén.
Nu ska jag ta kvällen, vi ses i morgon! Kram

0 Söta Kvitter ☺: