18 november 2011

TUPPSTAKEN

En äkta tuppstake står högt på min önskelista, men det är väl en present man får när man fyller jämnt eller som bröllopsgåva. Jag har slutat fylla år och bröllop lär nog aldrig bli av. Så det är bara för mig att börja spara ... Idag var jag och några elever ute på långpromenad och vi gick igenom kyrkogården. Där såg jag något som fick mig att stanna till för ett ögonblick.
Gravkors som är gjord av ett företag i Leksand! En sån här måste jag bara ha när jag ligger ett par meter under marken!! Den jag såg var jättevacker och jag visste direkt när jag såg den vart den kom ifrån.
Tuppstakens symboler:
  • Hjärtat - Kärleken
  • Tuppen - Vaksamheten
  • Taggarna - Kristi törnekrona
  • De tio hålen - Tio Guds bud
  • De tre ljusen – Treenigheten
  • De tolv löven – De tolv apostlarna

0 Söta Kvitter ☺: