29 december 2011

IKEA köper SAAB

Det här skulle ha kunnat vara något för Saab? De skulle ha frågat IKEA om de var sugna att köpa upp Saab innan de gick i konkurs. 

*    *    *

Regnet det bara öser ner. Mörkt och kulet. Vaknade kallsvettig. Varmt under täcket men nosen och axlarna var iskalla. Jag tänkte att jag måste ha kommit åt termostaten på elementet i går eftersom det var så kallt i sovrummet. Pinade mig upp från sängen för en stund sedan. Såg på tempgivaren att vi har bara 16,5 grader inne. - Jaha, tänkte jag. Det är bara att dra på sig stövlarna och jackan och gå ut i  spöregnet för att kolla fläkten. Ner i källaren till pannan också. Den står och visar alarm på displayen. Jag tycker att det är konstigt att en fläkt stannar när det är sex plus grader ute men men, det där tekniska kommer jag aldrig att förstå. Hoppas nu att pannan hoppar igång igen. Jag ska pinas hos tandläkaren om ett par timmar och då vill jag gärna ha blaskat av mig lite innan. Nu ska jag ta lite morgonkaffe och kika in hos er bloggisar och se vad som händer hos er. 

Kram på er så ses vi kanske i eftermiddag. Tjingeling





0 Söta Kvitter ☺: