5 februari 2012

GRANNKATTEN RUT


Idag har jag gått och nyst hela dagen. Har funderat på vad som är på G. -En förkylning? -Kattens hår som har krupit in i näsan? -Torr luft? Medan jag gick och funderade så hamnade jag i sovrummet för att plocka upp lite tvätt. Där såg jag mina vita hyacinter på byrån. Då slog det mig att jag har sovit med hyacinter i sovrummet och stoppade nosen i blomman. Jo då, de luktade, de luktade riktigt starkt. Jag är allergiskt mot blommor som doftar så där har vi svaret med nysningarna . . . 



Nu när det är torra tider så går mina naglar av. Det går av så långt in att det gör ont. Det här är fjärde nageln som är kaputt. Trök. 


Fick finbesök idag igen. Fröken Rut kom och sa hej. 
Hon är så tuff som vill komma in till oss fast vi har Ebba. Men Ebba låg och sov på kontoret så hon hörde aldrig Rut. Hon är så söt och nyfiken av sig. Inte ens ett år gammal och är så stor och jag har fått äran att bli gudmor till Rut. Gulligt!


Nu ska jag försöka rädda mina naglar. Tjingeling!


0 Söta Kvitter ☺: