24 mars 2012

APEL Malus Hybr. Rubin


Mina fjolårets purpurträd ser inte mycket ut för världen just nu. Idag ska jag ut i trädgården för att se vad som har strukit  med efter vintern. Vinterkylan var inte så bitande kall i år, inte så många veckor i alla fall så de mesta har nog klarat sig. De är dem här två apelträden jag undrar över plus min lavendel som jag planterade för ett par år sedan. Lavendeln har kors i taket klarat två tuffa vintrar så de borde ha klarat sig även denna vinter. Jag tycker inte att man ska vara och peta för mycket trädgården än. April månad kan vara förrädisk. Det kan slå om flertal gånger och både snö och isiga vindar kan ta kål på det mesta. Jag tänker vänta ett par veckor till innan jag petar och gräver i jorden, men kratta och fixa lite kan man göra redan nu utan att man stör växterna. 


Bild: gullregnet.se

Hoppas att mina träd kommer se ut så här en dag . . .
. . . och vi hoppas att solen kommer fram idag. 


0 Söta Kvitter ☺: