17 mars 2012

PREMIÄR FÅGELSKÅDNING


Hej på Er!
Idag gick jag upp tidigt på min lediga dag för jag skulle på fågelskådning med Mari och Sören. Vi åkte kvart i sju till Backgården utanför stan och där var det flertalet grabbar redan som skådade. Jag fick många kryss på min fågellista. Veteranerna tyckte det var en dålig morgon men för mig som är en rookie så fick jag se många fåglar som jag inte har sett förut. Eliten hade stora fina tub-kikare och jag fick se i dem flertal gånger och en sån måste man bara ha om man ska se detaljer på fåglarna. Jag hade turen att få låna Sörens kikare och den var jättebra att se i. Mari hade med sig smarriga mackor och kaffe och jag hade glömt bort hur gott det är att fika ute i naturen. 

Tack för en fin morgon M o S, jag hade jätteroligt! 


0 Söta Kvitter ☺: