9 april 2012

EDBLADS RINGEN


Nu har man ätit socker så att man klarar sig till sommaren. Det blev glass, grädde, jordgubbar, hallon och chokladglass här på kalaset. I ett av paketen fick dotran nagellack remover och då kom jag att tänka på att mina naglar som klistrades fast för några veckor sedan ska väl bort inom snar framtid. Men hur? Att gå till nageldamen för att ta bort dem kostar flera hundra. Jag får väl gå ner i källaren och kolla efter thinner eller lacknafta eller dylikt. Väldigt hälsosamt för naglarna ...


En kväll på GC så åt vi en god karibisk buffé på en restaurang. Efter maten blev det en show. Man skulle väl klappa händerna var femte minut och i ett ögonblick så tittade jag ner med ena ögat på bordet och där fann jag en av mina zirconstenar - den hade lossnat från min ring! Jag blev snopen då ringen inte är mer än en månad gammal men så mycket handklappningar som jag gjorde då så är det inte kanske inte så konstigt. I morgon efter jobbet så ska lämna in den så får vi se om de kan laga den.

Nu ska jag ta hand om disken efter kalaset. Tjing!


0 Söta Kvitter ☺: