21 april 2012

FÅGEL TALLRIKAR


I början av veckan sa min vän på jobbet att hon skulle ge mig en present i fall hon vann budgivningen på Tradera. Jag gick och funderade och funderade på vad hon kan ha funnit på Tradera och hon nämnde att om jag får paketet så ska jag öppna paketet hemma och det måste användas. Herreguu, tänkte jag. Tänk om det är något som inte jag kan ha till användning osv, så gick mina tankar varje dag på jobbet. 

Igår efter lunchen kom hon in på mitt arbetsrum med en kartong. - Här. sa hon, öppna den här, jag vill se på när du öppnar paketet. Jag var jättepirrig och det kändes nästan som på julafton när man sitter med ett välpaketerat  paket som man inte får upp. När jag äntligen fick bort all tejp, tidningspapper och annat skydd så låg det världens finaste små assietter med fågelmotiv på. Guuu vad vi skrattade. Jag tyckte de var sååå fina och jag skrattade för att jag hade gått hela veckan på jobbet och funderat på vad hon hade hittat på för tok på Tradera. Hon skrattade för att hon såg nog min reaktion och glädje. Ja det var en jättebra avslutning på arbetsveckan och hon hittade en klockren present till mig. Kunde inte bli bättre. Hon har sitt arbetsrum bredvid mig och hon har fått höra den senaste tiden om min nya hobby, fågelskådning och vad passar inte då bättre än dessa fina små tallrikar. Assietterna är så fina att de kommer inte att ätas på utan de ska hängas upp på väggen, antingen i matrummet eller i hallen. Tack GB för den spännande och roliga händelsen. Jag skrattar gott än.


2 Söta Kvitter ☺:

HWIT BLOGG sa...

En så härlig present du fick och vilken rolig hobby du skaffat dig!
Ha nu en fin lördagkväll...
Hälsningar från ett gråkallt Öland & Titti

~ INA ~ Inas☆House sa...

Ja vi hade jätteroligt när jag skulle öppna presenten och min vän fick verkligen till det med pippina.

Önskar dig detsamma!
Kramar Ina