22 april 2012

FÅGELSKÅDNING



Idag har jag haft en toppendag. Jag har varit och skådat pippin med kurskompisar. Jag har fått sett så fina fåglar att nästan vill ha dem hemma. Kolla in den här bilden (taget från nätet) som visar fiskgjusen. Hur fin som helst. Den fick jag se ute i Backgården idag plus en massa andra fåglar. Kul.

Men nu är man hemma och funderar på vad ska laga för mat. Den ständiga trökiga frågan. Eftersom jag har bara ätit en korv idag vid nio snåret då vi grillade ute så är det nog dags att få i sig lite mat. Jag ska eventuellt ner till sjön en sväng också för att kolla efter en fågel som jag inte har kryssat i min krysslista än. Rörhönan. hihi ja jag vet, jag är inte klok, men det är så roligt att jaga kryss.

Önskar er en skön söndagkväll! Kramen Ina


0 Söta Kvitter ☺: