7 april 2012

HÖKUGGLA


Idag har jag varit och fågelskådat och blev bjuden på god mat hos Mari och Sören. Mari sa att vi skulle åka en sväng på en timme men det blev säkert fem timmar. Inte mig emot då jag fick in flera kryss och speciellt en tungkryssare som hökugglan som är en sällsynt gäst i våra trakter. Den här ugglan häckar i Norrland men gästspelar söderut vintertid. Tur att Sören har en bra kamera så att man kan få "bildbevis" på vad man har sett idag. Vill åssssååå ha en sån kamera. 

Nu på kvällskvisten var jag över till mor och bror för att äta kebab men har precis landat i min soffa för att pusta ut. Är så mätt att jag knappt kan andas. 


2 Söta Kvitter ☺:

Eva in Athens, Greece sa...

Verkligen en fin uggla! Så roligt att vara på fågelskådning!
Ha en fortsatt fin påskhelg, Ina!
♥♥♥

~ INA ~ Inas☆House sa...

Det är jätteroligt! :)
Tack detsamma Eva! ♥♥