19 april 2012

ORANGERI

Bild: Tagen vid Mormors Hus - Orangeri

Hej på Er!
Torsdagskväll - snart helg igen. Veckorna går så fort. Skönt men lite skrämmande trots allt för om ett halv år så är det vintertid och däckbyten som gäller...

Idag när jag gick hem från jobbet gick tankarna till Mormors hus och hennes orangeri. Den är så fin och jag skulle vilja ha en sån själv. Jag får nog bara drömma om en sån och altanen får duga till mina sommarblommor. Tror att det var flera år sedan vi hade en sån här lång och kall vår. Jag har inte varit ute alls i trädgården och hux flux kommer det att smälla till och det blir sommar direkt och vårpysslet i trädgården går man miste om för att allt kommer att växa alldeles tok fort. 

Nu ska jag plocka bort saker på toaletten och hallen för i morgonbitti kommer elektriker och fixar en paxfläkt på toaletten. Jag är liiie emot paxfläkt för att de brummar så fort man tänder lampan. Det tycker jag är lite onödigt då jag tycker att det räcker att den är igång när det är dags för duschning...

Ses i morgon! Tjingeling 



0 Söta Kvitter ☺: