18 juni 2012

FÅGELSKÅDA NATTETID


Bild: tibro fågelkubb - kornknarr

Hej bloggisar!
Igår hade jag en städdag med dotran. Vi hade inte städat på flera veckor så det var välbehövligt. När jag hade hoppat in i duschen så hade jag fått ett "Larm" på mobilen. Då när man får ett larm så ska man hoppa i byxorna, ta kikaren och rusa ut typ. För när det är larm så måste man vara klar på typ tre minuter. (Larm=sällsynt fågel.) Sören plockade upp mig och vi drog iväg och kollade på en fågel som heter lundsångare. Den är inte så vanlig i våra trakter och det var för andra gången den var här i byn. Förra gången var 1999... Inte nog med det, vi åkte hem och jag och dotran käkade kebab. Klockan halv tio kom Mari o Sören förbi igen för vi skulle ut på nattspan. Jag fick se och höra nattskärran, en väldigt annorlunda fågel måste jag säga. Sen fick jag höra gräshoppssångare och kornknarr ute på ängarna vid skogsbryn utanför stan. Jättekul, jag skulle ha kunnat vara ute hela natten.

Nä nu måste jag rusa till jobbet. Börjar om 20 minuter. Hej på er!


0 Söta Kvitter ☺: