5 juli 2012

KAMERA ELGIGANTEN

Bild: Elgiganten
God morgon!
Idag blev jag väckt halv fem. En fågel flög in i mitt sovrumsfönster. Den femte fågeln på kort tid. Efter en halvtimme hörde jag en kraxande från skator. Jag tordes inte titta ut för att se vad som hände. Jag gick upp halv sex och såg en blodfläck och fjädrar på fönstret. Den saten dog nog och skatorna var där och städade upp. Tänker iiinte klippa gräsmattan idag ...

Så nu sitter jag här i arla stund och har lite smått tråkigt. Kom på mitt i alla tankar att jag skulle behöva en kamera. En liten kompakt sak som man kan ta med sig på resor. Visst, ajfånen funkar bra men inte så smidig att zooma snabbt med tycker jag. Hittade den här lilla skönheten från Elgiganten. Inte så farligt pris och det var 41% rabatt på den så 700 riksdaler är inte allt för stor förlust i börsen. Men då kommer den stora frågan - är det internet pris eller är det samma pris i butik? Vill gärna åka dit och klämma och känna lite på den innan jag bestämmer mig. Jag får ringa dit och fråga. Ska nu sitta och bläddra vidare på nätet med min stora balja med java. Ha en skön dag!

0 Söta Kvitter ☺: