18 juli 2012

SOL CITRON


Idag skulle jag ta skott från mina pelargoner men det blev inte av för solen tittade fram och det är inte varje dag. Jag skyndade mig ut och skulle "pressa" lite men det gick inte mer än kvart så kom molnen. Det var bara att sitta och huttra och pina sig i kylan för skam den som ger sig tänkte jag. Jag satt nog max en halv timme sen stod jag inte ut mer. Jag hoppade in i duschen och tänkte att man får väl vara tacksam över det lilla man fick där ute ...


När jag kom ut ur duschen så tänkte jag att jag kan vara solen här i stället. Jag tog en citron och smaskade i mig den och fick massa c-vitaminer i mig. Känner mig nu så pigg och alert och visst ser jag ut som självaste solen nu!?

Nu har vi haft både sol, regn, åska och hagel, vad mer kan man begära av vädergudarna. Vi ska strax bege oss iväg till grannkommunen för dotran ska dit och fria lite.

Önskar er en fin Onsdag! Kramen Ina

0 Söta Kvitter ☺: