26 juli 2012

SPINDLAR I SÄNGEN


Bild: nätet - compostela beach

Ja, inte har jag den här utsikten från min altan direkt men snart på Teneriffa.

Sitter och drar i mig en balja kaffe och funderar på om jag ska dra igång dammsugaren. Har inte städat på flera veckor. Dammråttorna är inga råttor utan flodhästar. Gigantiska. Det är andra gången på två veckor jag finner spindel i sängen. Varför dras dem till mig? Förra veckan en kväll då jag hade bäddat ner mig och skulle ta upp min bok (som ligger på andra halvan av sängen) lyfter boken och där finner jag en spindel. Mosar den genom att smälla ihop boken. Jag har inte rört boken sen dess. Undrar hur den slutar ... och igår natt skulle jag dra upp madrassen lite för att den hade åkt ned, då när jag lyfter undan mina fyra kuddar så ligger en krabbspindel och sover där. Why? Jag tar "spindelboken" och smäller till krabban men händer inget. Smäller till en fyra fem gånger till och då vaknar den och försöker sticka iväg. Jag sliter ut sängkläderna och byter alltihop - halv ett på natta. Så det blir städning för min del idag ...

0 Söta Kvitter ☺: