15 augusti 2012

JOBBJAKTEN BÖRJAR


Bild: nätet - såg en sån här fågel på Teneriffa

Halloj i stugorna!
Läget? Jag har fått lite gjort idag. Skrivit in mig på arbetsförmedlingen. Det gick bra. Handlat, planterat, klippt en tung gräsmatta och tvättat resekläderna. Skönt att ha sånt gjort då jag ska börja jaga jobb i morgon. Ställa mig på vikarie listor etc.. Får se vilket jobb jag får gå till först? Spännande. OM det är så att det ser lite torrt ut på arbetsmarknaden så ska jag göra nåt åt saken som att sätta sig på skolbänken igen. (på äldre dar) Det är faktiskt kul att plugga men man lever så fattigt och jag vill helst inte göra det igen. Nog om mina funderingar, det ordnar sig säkert hur det än blir. Eller hur? Nu ska jag göra något roligt. Fågelnörd som jag är så ska jag bädda ner mig i sängen och bläddra i fågelboken. Kul va! hihi

Natti natti kramar!

0 Söta Kvitter ☺: