1 september 2012

KULTUR IDAG

Bild: moi  - Lövparkens trädgårdshandel
Idag har jag, mor och syster varit kulturella här i byn. Det är kulturfestival idag och vi bestämde oss för att se oss omkring lite för att kolla vad som visas. Vi har varit på loppisar och hembygdsgården. Vi var också till Lövparkens handelsträdgård och det är såå fint där. Jag är superavis och det är lika roligt varje gång man kommer dit och får inspiration.

De som har trädgårdshandeln har även ett café och de visar även upp sin privata trädgård för allmänheten. Det är jag så tacksam över för det är en ren fröjd för ögat att gå där och se allt fint de har gjort i trädgården. Ena ägaren berättade att man måste ha bygglov för att ha plank som staket. Men man behöver inte ha bygglov för att ha spalje. Så nu vet jag vad jag ska ha på framsidan i trädgården. Vi tog en fika också, kaffe och vaniljhjärtan. Mumsigt. Nu är jag full av ideér och vet hur jag ska ha det på ett ungefär, och det är så kul att få se hur andra har det så man kommer igång med sitt.

Bild: moi - hembygdsgården
Medans mor gick till ett stånd och smakade på sylt så gick jag och syster och kollade på hembygdsgårdens blommor. De är så vackra och de hade jättefina stockrosor som jag skulle vilja prova på att plantera i söderläge. Jag såg en sak som jag jättegärna vill ha. En minimjölkpall. Huuur söt som helst. Nu gäller det bara att hitta en snickare som kan snickra den åt mig.

Nu blir det snabbmat här hemma. Jag är jättehungrig.
Korv med bröd och ett stort glas Pepsi max. Slurp.

Må så gott!

Kramen Ina

0 Söta Kvitter ☺: