24 september 2012

Pelargon sticklingar

Inatt var det minusgrader så nu är det hög tid att ta in sticklingarna till tvättstugan i källaren. Jag planterade sticklingar för ca 2 veckor sedan och de har tagit sig bra. (Tidigare inlägg Här)Vi har haft ett par kalla nätter och jag vill inte riskera att pellisarna ska frysa till is. De blir tåliga och starka av lite kyla men nu har det varit 2 minusgrader och de har stått rätt oskyddat. I tvättstugan har jag ca 15 grader varmt och rätt ljust, nära till vattenkranen och jag kommer inte glömma bort dem när de står där. Förr om åren hade jag pellisarna i garaget men där dog dem för jag glömde bort att vattna. I hängampeln ska min ampellilja få bo, den har blivit så stor att jag måste hänga upp den nu. Jag har haft den i köksfönstret men där får den inte plats nå´mer. Nästa krux blir - vart ska jag hänga den?  Svåra beslut ska tas ... *fniss*

Nu blir det lite kaffe innan jag plockar ner sticklingarna.

Kramen Ina

0 Söta Kvitter ☺: