25 oktober 2012

IKEA julpynt

Bild: mor kollar in julpyntet på Ikea.

Hej på er bloggisar!
Nu äntligen har  jag landat i soffan. Det har varit två fullspäckade dagar. Igår var jag på mammografi i Västerås och det gick jättebra. Tog max fem minuter och vips så satt man i bilen igen och åkte till Ikea. Där käkade vi lite mat och sen tog vi oss en shoppingrunda. Jag köpte blockljus, värmeljus och överdrag till tresits soffan. Julpyntsavdelningen var lite av en besvikelse måste jag få säga. Själva julgranspyntet var jättegulligt men det var mycket plastigt och kitschigt som jag inte gillar. Jag är väl för omodern i smaken. Jag letade efter fina ramar men fann inga. Tänkte rama in dotrans skolbilder i julklapp.

Bild: adventsljus/block från Ikea.

Jag har de senaste åren fixat mina egna siffror på ljusblocken men nu äntligen slipper jag. Vi sprang runt lite i kläd- och inredningsbutiker men köpte inget. Måste hålla i pengarna för snart är det jul. Har tänkt att istället för julklappar dra till Tallinn en sväng och komma hem på julaftons eftermiddag. Lagomt till Kalle Anka. Om man åker i december så kanske det inte är stormar på havet...

Bild: moi - före och efter bild på soffan.

Idag har jag klätt om min soffa. Jag är så lycklig över att soffan har blivit vit. Känns fräscht och rent. Ikeabeige är en färg som känns lite dassigt och som jag aldrig kommer att gilla hur jag en försöker. Har även hunnit tagit en sväng på stan. Fikat hos en kompis, handlat och fixat naglarna. Det finns hopp om dem. Jag har alltid haft trasiga naglar men nu när jag går och får hjälp med dem så växer de som ogräs. Härligt. Nu sitter jag och inväntar dotran från stallet. Vi ska ta oss lite kvällsfika innan sängen.

Vi ses i morgon!

Kramen Ina



0 Söta Kvitter ☺: