1 oktober 2012

Kaffemuggar och kamera


Hej bloggisar!
Nu har jag "landat" här hemma. Idag har jag plockat och tvättat, gått igenom posten och fått naglarna fixade. Härligt. Vi hade en toppenbra resa. Vi fick se såå mycket på så kort tid. Jag laddar upp en massa bilder senare när jag har fixat in bilderna på datorn.


När vi landade i London så tog jag deras dagstidning för jag tänkte läsa vad de skriver om på min födelsedag. Tyvärr har jag inte läst den än men jag fick hem blaskan i allafall. hihi


Det blev en mixad resa, allt från promenader, bussåkning till shopping.

Första butiken vi var in i var Harrods. De hade byggt om gift shop och det var en besvikelse. Den hade blivit enormt stor men väldigt opersonlig. Men jag fyndade en fin nessesär och en kaffemugg. Nu har jag tre Harrodsmuggar i den här modellen. Den är supergod att dricka ur då muggarna är böjda upptill.


Vi var in på konstmuseumet National gallery för att se på vackra talvor. Det var mycket folk så vi gick in på presentshoppen i stället. Där fann jag allt från ett sött kors till bokmärken, köpte även mobilskal med Trafalgar Square på. Där skulle jag ha kunnat handla hur mycket som helst. Det finns kopior i miniatyr på kända konstverk som jag skulle vilja ha i sovrummet här hemma.


När vi kom hem igår natt så fick jag en bamsekram av dotran min. Jag önskade verkligen att hon hade följt med på resan. Jag fann två butiker som skulle passa henne pris- och kläddmässigt. Hur mycket fint som helst till bra pris. Jag plockade fram alla presenter jag hade köpt till henne och då kom hon och gav mig en present. Jag fick en kamera! Det är något som jag har önskat mig en längre tid men det har inte varit prio 1 att köpa men när jag öppnade paketet och såg den så blev jag så rörd att jag trodde att tårarna skulle trilla över ögonkanten.


Första kvällen i London så firade vi min födelsedag på en mysig pub vid Trafalgar square. Där fick jag en present av Marie. Nagelvård med shellac. Hon har hört mitt "gnäll" ett längre tag att mina naglar bara går sönder och är fula, så jag fick ett presentkort så jag skulle bli tyst ett tag. *fniss* Idag var jag ner till Nageldivan och fick naglarna fixade och jag är såå nöjd.

Ikväll blir det tidigt i säng så jag inte haft chansen att få sova ordentligt på typ fyra dygn. Nu blir det lite soffhäng och o´boy.

Kramen Ina

0 Söta Kvitter ☺: