27 november 2012

Äntligen hemma




Hejsan!

Idag har det varit busväder hela dagen. Jag har varit ut ett par gånger för att kolla granriset och smågranarna håller sig kvar i blåsten. Nu på kvällskvisten har jag och dotran suttit vid kaminen och myst. Vi sa att nästa gång ska vi grilla korv och mashmallows.



Jag har även sprungit upp och ner - fram och tillbaka med grejer ner i källaren. Det har varit allt från lampor till spadar och krattor. Nu står bara lilla elgrillen kvar här i hallen men får jag ta i morgon. Stackars elgrillen har stått ute på altanen hela hösten. Tur att den inte har rostat... Dotran går precis förbi när jag knäpper kort. Hon har poppat popcorn. Så nu blir det fortsatt mys med snacks och Äntligen hemma på tvn.

Ha en skön afton!

Kramen - Ina



6 Söta Kvitter ☺:

Krusidull sa...

Känns igen.. fast jag springer upp på vinden.
Mys framför brasan här med
Kram
Krusidullan

Ett Vitare Hem sa...

Åh vad mysigt attkunna tända en brasa!
Kram/Lena

Maj sa...

Bästa myskvällen låter det som.Vi har ju också en kamin, underbart, men ikväll har vi inte eldat. Jag har varit ute och mannen är däckad i vrålförkylning....men jag har bestämt att den ska jag inte få! //M

~ INA ~ Inas☆House sa...

Du bor så mysigt Monica, och tänk att ni har haft "Lucia" tåg redan i Karlberg. ;)

Kraam

~ INA ~ Inas☆House sa...

Det är jättemysigt Lena! Hoppas att du kan göra det också :)

Kram Ina

~ INA ~ Inas☆House sa...

Hoppas att ni kan mysa framför brasan Maj. Usch, jag håller tummarna att du inte får förkylningen och att mannen din blir frisk snart.

Kramen Ina