26 november 2012

Staket


Bild: Grönfinkarna bråkar om maten... störst först.
Staket kan vara vackra men de kan även vara väldigt gräsliga.
Det är väl tur att fåglar är såna vackra varelser.

Bild: Massor av grönfinkar kom för en stund sedan till fågelhuset...
I går knackade jag ner fågelhuset och fyllde den med mat. Det var tur att jag gjorde det, för idag är det minusgrader och backen är hård. Mindre tur är att jag bankade ner fågelhuset på fel ställe. Fåglarna bryr sig inte men jag, jag ser staketet på varenda bild ...
Bild: Koltrasten satt här hela hösten och kikade över till grannen...
Staket finns i alla möjliga de slag och jag har en vacker stenmur runt min trädgård. Tyvärr har fd grannen snickrat upp ett sk häststaket fast hon inte hade några hästar. Omålat - rent trä. Ser så trist ut. Som tur är så ser inte fåglarna sånt. För om de visste hur fult detta är så skulle de aldrig komma till hit. *fniss*
Bild: Björktrasten tycker att det är grönare på andra sidan staketet ...
Jag fotar fåglar nästan dagligen och det tycker jag är så roligt. De bästa bilderna på själva fåglarna är tyvärr där staketet är. Jag får nog plantera en häck där i vår så jag slipper sen den i framtiden...





Måndagstema-staket hos vackra bloggen: http://helenesblogadresseat.blogspot.se/

4 Söta Kvitter ☺:

Ezter sa...

Idag var det ju bra att fåglarna satt på staketet!

Krusidull sa...

Hur kommer det sig att du är så intresserad av fåglar?
Kram
Krusidullan

~ INA ~ Inas☆House sa...

Visst var det Ezter! :)

~ INA ~ Inas☆House sa...

Jag åkte med ett par kompisar till fjällen förra året och de är fågelskådare. Jag fick se och lära mig så mycket att jag själv blev lite biten. Det blev lite som "fågeljakt" man letade efter speciella arter. De gjorde fågelskådningen spännande. Sen gick jag på fågelskådarkurs i våras hos Lejdan och det var jätteskoj. När jag sen fick se min första stora uggla så blev jag liksom fast. :)

Kramen
Ina