25 december 2012

God fortsättning ☆


Hej bloggisar!
Kikar in lite snabbt och säger hej och hoppas att ni alla har det bra. Då har man ätit för kung och fosterland i dagarna två. Oj vad man är välgödd nu. Man har ätit som om man aldrig har fått mat förut men gott var det och mätt blev man. ☆
 

Kalle och company har man också sett som traditionen bör. Lika förundrad blir jag av målarfärgen tomtenissen har när han fixar schackbrädan...  


Julklappsöppningen är en trevlig stund efter all mat och fika. Jag förstår inte varför jag fick så mycket klappar med fåglar på. *fniss* Jag fick ett kortspel med de 55 vanligaste fågelarter här i norden.  Jättefin!



En jättesöt fågeltavla fick jag också av tomten. Den ska jag ha i sovrummet. ☆

Sen måste jag klämma in en bild på Gudrun Sjödén vantar och halsduken/sjalen som jag fick av min vän Johanna. Superfina! - med fåglar på..  :)



Älskade dotra tar lite choklad från mosters fina julgran. ☆

Efter en mysig julafton hos syster med familj gick vi  hem för att öppna fler paket. Titta in vad jag fick av dotran. Jättefina Sia värmeljushållare.



På kvällskvisten luktade vi på glöggen och mumsade på all choklad vi fick.
En riktigt skön dag igår och lika avkopplande dag idag... I morgon får vi se vad vi hittar på, man är inte så sugen på mer julmat i alla fall. Det kanske blir en promenad till ett uteställe och kanske lite shopping eller aktion? Vi får se.

Önskar er en fin fortsättning på julen! ☆


Kramar Ina

4 Söta Kvitter ☺:

hemma hos lilla mej sa...

Härliga bilder .Önskar dej en god fortsättning på julen.Mys och njut .Kramar Rita ♥

Annaochlivet sa...

Hihi ja visst äter man som en galning! ;-) Härligt att du fått så mycket fint! Ha en fin fortsättning! Kram från mig:-)

Maj sa...

God fortsättning önskar jag dig!
Visst är det väl trevligt med den goda maten och klapparna, lite godis mm
Vi har haft lugn och skön jul, helt i min smak. Och firat med "Farmors lilla Fia" för första gången. Kan inte bli bättre /M

Rosa i huset i vitt sa...

God fortsättning önskar jag dig
kram Rosa