17 januari 2013

Edith Piaf


Godagens!

Kikar in en sväng för att säga hej. Jag går runt i stugan och plockar och pysslar lite samtidigt jag lyssnar på denna fantastiska kvinnoröst. Edith Piaf. Jag har läst både biografiböckerna och sett filmer om henne och hennes liv. Hon var en fransk sångerska och var ansedd som Frankrikes största populärmusikartist på sin tid. Hon växte upp som gatusångerska och som blev upptäckt. Hon sökte ständigt den sanna kärleken och hade alkohol- och drogproblem större delen av sitt vuxna liv. Hon dog 1963 47 år gammal... När jag var inne i "Piaf" perioden så ville jag åka till Paris som annars aldrig har lockat mig. När jag hör hennes röst så känns det nästan som att jag är där...

Så tokig är jag! :)


Kramisar ~ Ina


1 Söta Kvitter ☺:

Maj sa...

En underbar röst!! Håller med dig helt känns som om man sitter på en gatuservering i Paris /M