13 januari 2013

Gammaldags fransk ...




Hej i stugorna!

Här går livet i slow motion. Jag sov illa i natt och dotran skulle upp sex för att åka till stallet och ge pållarna frukost. Jag somnade om men är fortfarande lite smått trötter. Jag har rensat i garderoben och där hittade jag ett gammalt kassaskrin och i den låg dotrans alla silverskedar hon har fått av gudmor de första åren i livet. Roligt att ha som minne och när hon flyttar hemifrån så kan de komma till användning på kalas mm. De är i äkta silver och då behövs de ej putsas lika ofta som nysilver. Skönt. Jag låter dem ligga kvar i sina förpackningar men det är lite synd att jag inte har skrivit datum och årtal i askarna. Det skulle ha varit lite skoj. 

Nu ska jag damma vidare. Sen blir det potatissoppa till lunch. Jättegott!

Hoppas att ni har det bra och får en skön dag!

Kraam ~ Ina

2 Söta Kvitter ☺:

Rosa i huset i vitt sa...

Haft en slöardag idag ..inte orkat nåt men så är det ibland
ha en bra kväll
kram Rosa

~ INA ~ Inas☆House sa...

Så skönt Rosa! Man måste ha slappardagar också. :)

Ha en toppenkväll!
Kram Ina