22 januari 2011

Skura och feja i köket idag

Hello!
Idag har jag fejjat och grejjat i köket. Tömt lådorna och dammat av och lagt tillbaka bara det jag verkligen använder. Ser nästan tomt ut i lådorna. :)
Bakplåtspapper mm lade jag i gamla lådbyrån som slukar hur mycket som helst. När jag lade i rullarna med papper så såg jag nåt som glimmade till... Och där låg en massa nysilverskålar, brickor och fat. Det hade jag helt glömt bort men jag har nog lagt dem där för att jag ska ta fram allt när jag inreder altanen i vår. Då kommer sånt här lull till användning. Nåt som jag använder dagligen är våra nysilverbestick. Jag behöver bara putsa dem ca 2 gånger om året och det går så fort så. Besticken heter Svensk Spets.
Det är lördag och jag tycker att jag har varit lite flitig så jag ska äta chokladpudding och hallon med kaffet. Smaskens! :) I morgon ska jag leta reda på gardiner till köket. Lite svårt att hitta några vårgardiner i butiker tycker jag. Jag har bara dem här rutiga till jul och annars vita sommargardiner... Jag får önska er en fin Lördag kväll så ses vi i morgon.
Kramen Ina

2 Söta Kvitter ☺:

Rosa sa...

Vad flitig du är :-)

~ INA ~ Inas☆House sa...

Jag försöker hålla igång mig lite och då blir det städterapi :D Annars skulle jag nog ligga på soffan hela helgen hihi
//Ina