21 oktober 2011

Tuppar

Hej bloggisar!
Idag är det en skön dag. Fredag. Det nalkas helg och sovmornar. Tid för återhämtning efter en tuff vecka. Telefonen och smsandet har varit i full aktivitet sedan far opererades i tisdags. Tack för era värmande ord. Jag orkar inte prata om detta så jag hoppas att ni förstår. Jag måste själv få sorti på mina tankar och känslor innan jag orkar prata plus att man kan få tuppjuck av problemen i huset - disk, tvätt, dusch och bajseri är några exempel på som inte fungerar utan fungerande rör.
* * * *
Igår kväll eldades det för fulla muggar. Vi hade 26 grader varmt i matrummet ett tag. Skönt. Vi grillade korv och bara njöt av värmen. Jag har försökt i några dagar få tag på vvs firman som vi hade här hemma för ett par år sedan. De fixade en del av avloppsrören i källaren. De har gått i konkan för en månad sedan. Men det ordnade sig ändå, mor ringde ett samtal och det kommer en man idag som ska kolla mina problem-rör i källaren. Skönt. Nu ska jag klä på mig och träffa mor och syster.
Ha den skön fredag! Kramen Ina

0 Söta Kvitter ☺: