26 februari 2012

GARDINER


Nu har grannen Marie precis gått hem. Hon ska jobba i natt så hon var tvungen att bege sig hemåt innan avfärd till jobbet. Vi drack en massa kaffe och bubblade goja. Skönt med lite sällskap en stund. Jag har tagit fram några gardiner. Idag har det varit en strålande solig dag och då blir jag så sugen att tvätta av fönstren och hänga upp andra gardiner. Vi får se om suget håller i sig till i morgon. Tvättmaskinen jobbar för fulla muggar. Jag har slitit ur sängkläderna och det ska bli gött att få läggs sig i renbäddad säng ikväll. Dotran är till stallet och det kan nog väl behövas efter nattens händelser. Nu ska jag skriva en matlista. Det är helt tomt i kylen och i morgon får jag lön så då ska det handlas. Grannen ska ner till affären klockan tolv i mörra och då hänger jag med. Måste passa på när man får skjuts och ska handla mycket. Ska nog kolla efter en ny hemtelefon. Min gamla laddas ur på en gång då batterierna är så gott som slut. Så fort det nalkas lön så är det något som går sönder eller måste lagas. Har även funderat på att säga upp hemtele då man nästan aldrig använder den. Men det får jag nog fundera på ett tag till . . . 

Önskar er alla en fortsatt fin söndag. Kramen Ina

0 Söta Kvitter ☺: