25 februari 2012

KYRKOGÅRDEN


Har kollat igenom mitt förråd med gardiner och konstaterar att jag inte har några sovrumsgardiner. De jag har haft i sju års tid tänker jag iiinte hänga upp igen. De röda som hänger där nu måste jag ta bort snart för solen kommer att bleka dem annars. 



Efter lunchen hos mor var jag, syrran, mor, Ellen och min dotter till kyrkogården för att kolla på gravplatser och stenar. Solen sken och det skulle kunna ha varit ljuvligt om det inte blåste så. Det är väldigt rogivande att gå på kyrkogården och man får många tankar som snurrar i skallen som livet och döden och allt där i emellan. Det finns så många stenar att se på och alla de som ligger där i sina vilorum har en historia. 



Mitt i promenaden så kom jag att tänka på att om ca två veckor ska jag och eleverna ut på isen för att pimpla. Men det finns inte mycket till is kvar. Vi får väl se hur vädret är då men jag tvivlar att isen är tjock då, så vi får väl fiska i stället . . . 

Ikväll ska jag upp till mor och kolla på mello och dricka ett glas vin. 

Önskar er en mysig lördagkväll! Kramis Ina



0 Söta Kvitter ☺: