3 juni 2012

BÅT TILL RIGA LETTLAND


Midsommarhelgen är räddad. Jag tycker inte om midsommarhelg. Jag har såå tråkigt den helgen. Har liksom inga traditioner som många andra har. Dans, sill och nubbe är väldigt avlägset. Jag har alltid haft min dotter när det är midsommar och då kan man inte sitta och dricka direkt. Vi har haft det trevligt på dagen då man gör krans och åker till hembygdsgården för att dansa runt stången men nu när dotran är 17 år så är inte det så aktuellt precis. Nu bestämde jag mig att vi ska göra något åt saken. Jag och dotran bokade en resa till Riga igårkväll. Efter bokningen fick vi fem till med oss på trippen. Kul!


Jag tänkte att man skulle beta av några östländer och varför inte börja med Lettland. Vi ska gå till gamla stan och strosa runt och se vackra gamla byggnader och gå in på deras shoppingcentra. Det kan bli intressant att se. Det ska bli kul att prova på restaurangbiten också. Se vad de har på menyn.


Att få åka a-hytt för 450 kr är tokbilligt. Båten är knappast den lyxigaste men det duger gott och väl. Det är inte båten jag är ute efter utan mer att komma iväg på en tripp. Se och göra något annorlunda en helg. Vi bokade a-hytt, 2 frukostar, buffé och buss och allt gick på 1500 kr för oss två. Bra pris. Såg att det blev genast dyrare att åka i Juli månad men jag tänkte om man ska ta en tripp till Tallinn (vill dit också) så kan man göra det senare i sommar, typ innan skolan börjar. Polen är ett alternativ jag skulle vilja åka till men jag får börja med Lettland...




0 Söta Kvitter ☺: