10 juni 2012

PALLKRAGARNA I TRÄDGÅRDEN




 Idag har jag pysslat lite i trädgården mellan skurarna. Jag hade tänkt att måla i stugan men mina axlar sa stopp så jag får fortsätta nästa helg.



Det är inte lätt att få pallkragarna på rätt plats. Hela trädgården lutar och hela området på framsidan är knölig och gropig. Men när jag har planterat så kommer det inte synas så mycket hur snett och vint det är... hoppas jag. Man går liksom gå runt i trädgården och kolla från olika håll hur pallkragarna ser ut på plats. Såg att den ena är lite högre än den andra men jag vet inte hur jag ska få det jämt om jag nu inte ska vara avancerad och ambitiös och pallra upp dem med jord ...




 Lupinerna har börjat blomma. Tänkte på skolavslutning och sommarlov när jag se dem vaja i vinden. Ska plocka med mig en bukett till jobbet på torsdag då vi har avslutning.

Nu ska jag slänga upp fötterna på bordet och kolla lite på tv.

Önskar er alla en skön söndagkväll. Tjingeling!

0 Söta Kvitter ☺: