24 juli 2012

FJÄRILAR


Kolla in den här fjärilen!
Såg den hos syrran i fredags då vi var på kalas. Har aldrig sett något liknande ...



Jag tycker att vi har mycket fjärilar i år. Tycker dem är jättefina men vill inte att de flyger för nära. Har en känsla att av de är förklädda spindlar. Ungefär som ekorren, de är ju egentligen råttor med päls. 

Har sovit halvtaskigt inatt. Kan vara för att jag brottades med en stor källarspindel igår kväll. Nja inte brottades direkt kroppsligt utan mer mentalt då jag var tvungen att spreja den till döds på toa efter att han skrämde mig när jag stod och borstade tänderna.  Så nu ligger den död på golvet och jag törs inte ta bort den. Tur att jag har en tuff dotra som kan göra det. hihi

Nu är det dags att kamma luggen och bege sig ner till byn för att handla. Tjing! 

0 Söta Kvitter ☺: