19 augusti 2012

DJUNGELHÖRNAN


Idag har det rensats i gamla rabatten. Det har varit rena djungeln där hela sommaren. Jag har inte haft varken lust eller ork att ta tag i djungelhörnan men idag fick jag ett ryck. Det tog ca fem timmar för att få bort det värsta. Det jag har mest haft problem med här är humlen jag planterade för ca fem år sedan. De har hemska rötter och jättesvåra att få bort.


Det blev inte klart men man ser lite skillnad i allafall.
Jag fann allt från hallon- och krusbärsbuskar till humle och prästkragar. Det som är lite roligt är att jag har flertalet rosenbuskar där nu. Jag har inte planterat dem utan de har blivit självsådda. En buske som kallas för daggros har blommat här i år. (Rosa Glauca) Grannen hade en stor fin buske i många år men han tog bort den i våras. Den måste ha spridit sig med vinden för nu har jag tre buskar här i djungelhörnan och en vid lillstugan. Det växer en enormt stor ros till höger på bilden, vid spaden. Den är nog över två mer hög och den har inte blommat i år. Kan det vara min Polstjärna som har spridit sig måntro? Jag har en Polstjärneros som är säkert fyra meter hög vid lillstugan och den blommar så fint i juni juli. Jag tänkte spara dessa "vilda rosor" här i hörnan för att se vad mer som kommer upp. De håller ogräset borta också.

Önskar er en fin söndagkväll! Tjingeling!


0 Söta Kvitter ☺: