22 augusti 2012

PELLISAR

Bild: Moi - min bamsestora mårbacka

Hej bloggisar!

Vaknade halv sju för att dotrans klocka ringde då. Skoldags. Så det var bara att masa sig upp och dra igång kaffebryggaren. Skönt att komma in i rutinerna igen. Vardagen är ej att förakta. Tog ett par halvstapplande steg ut på altanen för att känna hur kallt det var ute. Det såg värre ut än vad det var. 14 grader men ack så fuktigt. Pellisarna trivs i fukten. De blommar som aldrig förr. Min fina rosa mårbacka är superstor och blommar för fulla muggar.
Bild: Moi - Swiss star eller Pelargon Mallorca som den även kallas

Dotran köpte en swiss star pelargon för ett X antal år sedan på Hembygdsgården. Den har blivit stor och fin denna sommar. Det tog några år innan den började växa men är idag jättefin.
Bild: moi - mina mårbacka bäbisar

Mina mårbacka skott har börjat ta sig. De har redan blommat också. Men blommorna knippsar jag av för att de tar så mycket energi. Jag tänkte ta fler skott från min bamsestora mårbacka men såg att jag hade slut på blomjord. Jag får inhandla lite jord så att jag har fler mårbacka pellisar till nästa vår.

Må så gott!

Kramen Ina

0 Söta Kvitter ☺: