29 augusti 2012

SNABBSTÄDNING

Mobilbloggar: God morgon!
Här vaknade man vid ottan. Kom på att jag måste snabbstäda idag. Får hem tre kvinns på tre kaffe. Dotra min har hållit efter i stugan denna sommar men nu får jag ta över.


Jag har t o m bäddat sängen nu på morgonkvisten. Det är inte ofta jag bäddar men det fick jag göra idag då jag får finbesök. Japp, ni ser en flamingo i sängen. Den fick jag av dotran för flera år sedan då hon och hennes far var till Eskilstuna zoo. Då såg hon flamingon och ville köpa den till mig. Hon vet att jag tycker att de är fascinerande fåglar. Så nu får pippin sova i sängen idag, annars ligger den på en rottingpall bland kuddar och plädar...


Jag eldade som attans igår. Värsta "källar" dofterna är borta för tillfället. Vi har 23 grader varmt i stugan än så det blir ingen eldning idag. Jag ställde pelargon och ett ljus på kaminen så nu ska jag sätta mig i matrummet och äta lite frukost och njuta av morgonen innan jag kör igång med dammsugaren och svabben.

Må så gott!

Kramen Ina

0 Söta Kvitter ☺: