20 augusti 2012

SOCKERÄRTOR


Idag köpte jag sockerärtor.
Det var så länge sedan jag åt dessa godbitar.


Det har inte gått många knop här idag. Var till AF och skulle lämna in mina arbetsgivarintyg etc men det var så mycket folk där så jag vände vid trappen och gick ut igen. -Tragiskt. Var det enda jag kände när jag kom ut. Det var allt från invandrare till betongare och snickare som stod där och hade nummerlappar. Så mycket arbetskraft men ack så lite att erbjuda dem. Trist.

Så jag tog cykeln och trampade till simhallen. Träffade gamla arbetskompisar och stod där och bubblade en stund. Trevligt. Hem och fixade lunch och sen skulle jag börja med cv:n. Kom till - Hej! sen tog det stopp. Har hittat lite tips på nätet men när man inte känner någon inspiration att skriva om sig själv så blir det tungt. Nu blir det matlagning igen. Felixpaj och sallad får duga denna måndagsafton.

Kramen Ina

0 Söta Kvitter ☺: