22 september 2012

Dalahästen


Hej på er!
Idag är det riktigt trist och grått väder här i byn. Det blir inget jobb utfört i trädgården idag utan det blir plock och röj i källaren. Jag har börjat lägga gammalt lull lull i kartonger och kört igång en maskin med plädar och filtar. Känns jätteskönt att få sånt här trökgöra klart.


Igår var jag, mor och dotra till Avesta. Vi skulle till Mio möbler för att hämta en nack kudde till mors soffa. Vi passade på att botanisera runt bland deras lull utbud och jösses vad mycket fint de har! Jag passade även på att gå runt i butiken och visst hittade jag mycket fina möbler också. Ett bokskåp och tallrikshylla hade gärna fått följa med mig hem men man har inte direkt den budgeten så de fick stå kvar i butiken.


Bild: Dotra hittade kuddar som hon ska ha i lillstugan i vår ...
Vi var även till Dalahästen - där finns Jysk, ÖB och Bahgeera outlet. Det sistnämnda stället så såg vi en kändis. Caroline från - Det okända. Det var skoj, det är inte varje dag man ser tv-folk i byn. Jag frågade dotran om vi skulle fråga om hon ställde upp på fotografering men det tordes hon inte göra...



För en stund sedan hittade jag två små ljusstakar/hållare i källaren. De lyser nu så fint i rummet. Jag har äntligen fyllt på ljusförrådet i mina glasburkar. Ljus går åt här i stugan, speciellt nu när det är så grått höstväder. Nu blir det matlagning sen ska jag visa er vad jag ska trixa med i mitt sovrum.

Vi ses!

Kram Ina

2 Söta Kvitter ☺:

Karla sa...

Hej!
Det är ju helt otroligt! Jag kom precis hem från MIO i Näsjö och det första jag ser på din blogg är ju precis dem möblerna jag fastnade för där...CLASSIC VINTAGE, eller hur?
Visst är dem fantastisk fina?
Ha det bra ,Karla.

~ INA ~ Inas☆House sa...

Hej Karla!
Men visst är möblerna otroligt fina! Man gick runt och bara drägglade! :)
Ha det så fint!
Kramen Ina