7 september 2012

Göra "höst" i trädgården


Hej bloggisar!
Igår hade jag en trädgårdsdag. Det växer snabbt nu, gräset, ogräset och rosorna. Jag tror inte att jag har visat er den här lilla filuren för er. För ca 3 år sedan var vi tvungna att såga ner två jättevackra stora blodlönnar för att vi skulle dra nytt avlopp. Lönnträd kan fröa av sig rätt rejält och jag har lönnskott nästan överallt i trädgården. Ett skott växer mellan mina pallkragar.

Bild: En lång "spreta" av lönn.

Jag hade tänkt att göra något skoj av den. Men vet inte riktigt vad. Den måste växa till sig ett eller två år till tänkte jag och sen göra en cirkel av toppen?
Den är lönnen har jag haft i ca tio år nu. Det var tre stycken långa "spretar" som jag och mor gjorde en fläta av och se så tjusig den är idag!

Bild: rosenhagtorn köpt i år och en randig tråkig gräsmatta.
Jag älskar verkligen ett träd som heter rosenhagtorn. Men det är mycket känsligt träd och de har svårt att ta sig. Speciellt nu när det har varit "sjuka" år i trädgården. Jag har en rosenhagtorn från 2009 på baksidan och den har fortfarande inte tagit sig. Så den ryker nog i vår. Det är väl så att är man inte flink och har gröna fingrar så ska man nog inte köpa känsliga växter. Jag får köpa ett tåligt träd dit nästa år. Gräsmattan blir inte så fin när man klipper den på höstkanten. Den är blöt och tung och det blir bara en massa ränder som jag inte tycker är så fint. Men men, jag får stå ut med det. fniss

Nu ska jag klä på mig och plantera lite vårlök.

Kramen Ina

0 Söta Kvitter ☺: