12 september 2012

HÖSTMORGON


God morgon bloggisar!
Vaknade i ottan och kände mig utvilad. Tände en massa ljus och drog igång kaffebryggaren. Men vi har turen med oss här, solen kom fram. Jag trodde vi skulle få en grå och trist start men det är strålande sol och blå himmel. Härligt!


Idag har jag inte mycket inplanterat och det känns skönt. Ska väl börja tvätta fönster om det inte börjar blåsa som det gjorde i går. Nackdelen med morgonsol är att man ser hur smutsiga fönstren är och jag känner att det är hög tid att ta tag i det nu. Men först ska jag och dotran fortsätta med mysfrukost innan hon beger sig till skolan. Vi ses senare! Tjingeling!

10 Söta Kvitter ☺:

hemma hos lilla mej sa...

Låter som en skön start på en ny härlig dag.Vädret har varit kanon här dm sista dagarna .Bara så gött.Önskar dej en härlig onsdag.Kramar Rita ♥

Härliga Livet sa...

Så skönt att bara ha en dag utan något på listan.
Här har vädret varit varmt och skönt i veckan. Men ska tydligen bli riktigt bus väder till Fredag ;(
Ha en skön dag nu.
Kram Pernilla

~ INA ~ Inas☆House sa...

Jätteskön start, lugnt och stillsamt. Ljuvligt. Önskar dig detsamma Rita! :)
Kramen Ina ♥

~ INA ~ Inas☆House sa...

Ja listan är så gott som tom. Det är så skönt. Ska bara njuta av dagen. Solen lyser så gott och man blir så glad av den. Nej, ska det bli tråkväder till helgen!? Åh, då är det nog bäst att jag tvättar fönster idag. Må så gott Pernilla och ha en fin dag!
Kram Ina ♥

Prinsessorna på Bellevue sa...

Åh, Blå blom.... De är så fina! Ja, vilken underbar dag det blev idag, helt otroligt fin, som värsta sommardagen. När du säger så där, så ser ju mina fönster förskräckliga ut, när jag tänker efter...
Men det får nog bli en annan dag...

Kram
Petronella

~ INA ~ Inas☆House sa...

Ja blå blom porslin är så fint. Lite nostalgi när man ser det. Tänker på farmor när hon skulle ta fram finporslinet när det var dags för kaffe. :) Ja vi har verkligen tur med vädret. Hösten kan annars vara väldigt grå och trist. Några fönster måste jag ta i dag. Annars blir jag sur på mig själv. Tog aldrig mellan i våras så nu är det ett måste fast det är såå tråkigt. :)
Kramen Ina

Linda sa...

Fönstrena skulle definitivt behöva putsas här också men det lejer jag bort. Är alldeles för lat för att göra tråkgörat själv. ;)

Kram Linda

~ INA ~ Inas☆House sa...

Åh det skulle vara nåt! Skulle vara en dröm att leja bort sånt tråkgöra. :)
Kramen ina

Hemmavid sa...

Hejsan!

Visst är det härligt med soliga mornar - även om fönstren visar upp sig från sin tråkiga sida..

I morse hade vi riktigt kallt hemma - fick skrapa bort frost från bilen.. men solen sken och luften var frisk så det gick ju alla tiders!!

Kramen Jenny

~ INA ~ Inas☆House sa...

Nä, skrapa fönstren på bilen redan! Huga mig, snart är frosten och vintern här. Måste passa på att fixa fönstren nu så har men det gjort :)
Må gott!
Kramen Ina