11 september 2012

MÅRBACKA


Hej bloggisar!
Här har jag nyss druckit kaffe och ringt ett par samtal. Tittade ut och såg att min stora mårbacka inte mår så jättebra där ute på altanen. Det är småkyliga nätter så det tär nog på pellisen. Jag tänkte ta några skott och plantera i mina lerkrukor men insåg ganska snabbt att jag inte har någon jord hemma.


Så när granntösen har vaknat så ska jag ta skottkärran över och ta en säck jord av henne. Det går utmärkt att ta pelargonskott nu även på hösten. Se till bara att sticklingen står blött i krukjorden och att den får tillräckligt med ljus. Jag kan säkert få en 6 -8 sticklingar nu av denna stora mårbacka. Jag ska även ta stickling av min Swiss Star pelargon som har fått en mutation och blivit en ny sort på en gren. Jag är lika förundrad idag och jag har bestämt att den nya pelargonen ska heta - Pelargon Reima. Undrar om min pappa tycker att det är kul att ha sitt namn på en pellis? Tänkte sen om den nya Reima pelargonen tar sig så kan jag plantera den i vår vid pappsens grav. Det skulle vara kul om det gick göra så.

Kramen Ina

2 Söta Kvitter ☺:

Victoria - Elvira Spekulerar sa...

Vilken ära att få en pelargon uppkallad efter sig. Jag tror nog pappsen uppskattar det väldigt mycket.

Kram Victoria

~ INA ~ Inas☆House sa...

Jag hoppas det :)

Kram Ina