28 oktober 2012

Frostiga löv


Goder afton bloggisar!
Idag har jag och mor varit ut till skogs en snabb sväng för att knipsa lite grangris. Skogen var så vacker i solen, men jag är lite rädd för skogen. Inte för själva skogen men för eventuella djur som bor där. Jag vet att älgar är skygga djur men man vet aldrig ifall de skulle dyka upp. Björn har vi också här i trakterna och det är ett djur jag bara vill se på Kolmården eller Skansen.



Idag har jag äntligen tagit mig i kragen och krattat på gården. Jag fick släpa ut mig själv i kragen för att få det gjort. När jag väl kom ut så var det jätteskönt ute och jag var ute och krattade och påtade i över två timmar. Jag blev inte helt färdig men det är en början i alla fall. Ljuvligt.

Fast solen jobbade på hela dagen så bet inte solstrålarna på frosten.


Kolla in det här håliga bladet!! Visst är det konstigt att ett djur har ätit så här symetriskt och fint. Såna här hål har mina rosblad också. Kanske larver? Ja, inte behöver jag grubbla på detta nu utan det får jag ta i vår.
Strax börjar programserien - Allt för Sverige. Serien handlar om svenskamerikaner som återvänder till Sverige för att upptäcka sina rötter...


0 Söta Kvitter ☺: