4 oktober 2012

JYSK AVESTA

Bild: stökigt i rummet...

Idag har det varit en heltokig dag. Jag monterade ner sängarna i morse innan grannen skulle komma och hämta dem så att det skulle gå fortare och smidigare. Strax innan jag skulle på ett möte ringer JYSK personal och säger - Hej, din säng som skulle komma hem till dig idag kommer inte. Den finns inte. Tyget till sängen tog slut i fabriken. Jag som var superstressad innan blev tokstressad. Vad säger kvinnan, tänkte jag. Hur kan de ringa samma dag som de ska komma... Ringer mor och berättar vad kvinnan hade sagt och sen var jag tvungen att cykla iväg ner på mötet. Mor ringer JYSK och säger att de får erbjuda en likvärdig säng men det kunde de inte utlova.


Vi drar iväg de tre milen som det tar att åka till JYSK och de kunde tyvärr inte ge oss likvärdig säng. De var urusla på att bemöta oss. Jag tycker att de skulle fjäska och ge oss "tröst" varor och fixa till detta omedelbart men inget av det visade dem. Hade jag ett sånt här företag så skulle jag ha ett lager med ex kuddar, täcken eller lakan för att ge som kompensation och det den här händelsen var ju inte en engångs händelse för dem. Detta händer ofta då det är jubileumserbjudande eller andra erbjudanden. Så fort man beställer en vara så är det antingen slut eller de kan inte köra hem det datum man har bestämt. Inte undra på att de kan ha så billiga varor när de inte finns ...


Tillslut så fick vi en säng för halva priset men ändå fick mor lägga ut tusen kronor till. Jag tycker det är fruktansvärt att de inte kan kompensera deras egna misstag. Hade det smekt oss lite medhårs och gett oss lite "tröst" varor så hade vi säkert varit nöjda och belåtna och återkommer i framtiden.


Efter tjafset med JYSK så åkte vi till ett fik och tog oss lite kaffe och bulle. JYSK incidenten tog musten ur oss. Hade de ringt ett par dagar innan leveransdagen och bemött oss bättre så hade man inte blivit så arg och besviken på dem. Oprofessionella var dem ...


När vi kom hem till byn igen så åkte vi en sväng till Hembygdsgården. Där hittar man alltid nåt fint man vill ha. Men vi höll i våra plånböcker och handlade bara med ögonen.


Vi hann med en snabb sväng till ÖB efter JYSK trippen. Där fann jag en fin skylt för 29 kr. Den får hänga i hallen. Jag tänkte nästan ha den på ytterväggen mot vägen men då tror väl folk att jag är helt galen. *fniss* Nu ska jag pussla ihop min gamla säng då jag behöver nåt att sova på. Tur i oturen så kunde inte grannen komma idag och hämta mina sängar. Så nu slipper jag ligga i soffan som jag befarade i förmiddags...


0 Söta Kvitter ☺: