3 oktober 2012

"Ungmö" säng

Bild: moi - inatt blir det enkelsäng.
Hej bloggisar!
Kolla in min "ungmö" säng!
Tänk att ligga i en 80 cm´s år ut och år in. Det kan man väl säga att jag har gjort då jag har haft 2*80 säng. Nu är det slut med det. Jag har haft en 160 säng ett bra tag och nu är jag trött på att ha ständigt ont i ryggen och bara ligga i ena halvan som är tok för litet.

Bild: moi - den andra halvan står i rummet.
Jag har släpat ena halvan av sängen till tv rummet. Har skruvat bort benen så det blir lättare att få ut den genom altandörren. I morgon kommer en granne som jobbar som busschaufför. Han kör buss till  Estland tur och retur och brukar ta med sig möbler och kläder till de fattiga där. Han ska åka i helgen och då får han ta med sig mina sängar som förhoppningsvis gör ett par själar glada där borta.


Bild - Jean Paul Gaultier Cola Cola Light
Till lunch bjöd syrran mig på kebabtallrik. Hur gott som helst. Jag tycker Cola burkarna är rätt snygga nu än den vanliga röda/silvriga. Kul med variation.


Jag har tvättat köksfönstren idag men jag har inga höstgardiner. De vita sommargardinerna får hänga kvar ett tag till. Nu på kvällskvisten krattade jag min första lövhög för i år. Det känns fortfarande konstigt att inte ha mina stora blodlönn träd kvar. När de två lövade så kunde jag fylla två släpkärror. Nu blir det bara en halv kärra och den mängden kan jag kasta löven i bruna tunnan. Skönt.

I morgon ska det blir skit väder. Regn och rusk. Jag får fortsätta i trädgården när tillfälle ges. Det blir nog full rulle i morgon då jag ska på ett möte på förmiddagen och sen på eftermiddagen kommer min nya säng och den gamla ska iväg.

Önskar er en skön onsdagskväll!

Kramen Ina

0 Söta Kvitter ☺: