9 november 2012

Drömmar ...


Bild: moi - ett litet hus ovanför Platanias Kreta

Drömmar... Alla har vi drömmar av olika slag. Jag har tuuuusentals som gäller hur jag skulle vilja bo, och dem är rätt storslagna och överdrivna men det är ju trots allt bara drömmar. Några av dem är; att äga ett stort slott från 1600-talet i England, en kolonilott på Kreta, bo som volontär i Afrika och hjälpa kvinnor och barn, att äga en ressidens i Italien med grandios trädgård. Jag kan fortsätta i flera timmar...
Ja ni ser, jag är svatt galen.

Bild: Nätet

Tänk att ha såna här vackra gångar som går i oändlighet. Dem här gångarna har följt mig i många år. Rosor och små buxbom med grusgång. Hur vackert som helst... Jag vill ha kanter och gångar överallt här hos mig. Storslaget, vackert och blomstren ska bara hägra hela sommaren ...


Stora fontäner och långa fina gångar och ädelcypresser och thujor som tornar upp så vackert mot en blå himmel. Renässansstilen bara väller runt om i min trädgård.. Jag har såna storslagna planer och ideér till min trädgård - som är på 990 kvadrat. hihi Så visst är man lite knäpp allt.


Så här såg det ut hos mig i somras. Vi hade en uppgrävd tomt pga rördragningar och vi har börjat lite smått att återställa gården. Jag kommer att få mina rosor och gångar, i mindre format. Idag har vi insyn från alla håll så det måste ordnas. Men jag är lycklig som har denna lilla plätt. Min lilla drömplätt, och den kommer att vara jättefin en dag för jag har drömmar ...  

Kramen ~ Ina

Kika in hos Helena som har fredagstema i sin blogg: http://blandrosorochbladloss.blogspot.se/

14 Söta Kvitter ☺:

Hélena sa...

Men det är ju så härligt att drömma om slott och kolonilott för i drömmen är det ju alltid välskött :-)
Ha en härlig fredag!
Kram Hélena

Eva Linnea sa...

Din "drömplätt" kommer att bli som dina storslagna drömmar, i miniatyr. Sikta mot himlen, så når du trädtopparna!
En skön helg önskar Eva Linnea

Berit sa...

Visst kan man få drömma om både slott och koja:) Men jag tror du kommer att förverkliga många av dina drömmar på din plätt här på jorden:)
Ha en underbar helg!!

Luna Ek sa...

Härliga drömmar och humor har du också.
Kram Luna

Lyckans lilla hus sa...

Härliga drömmar! Och av stooora drömmar kan man plocka lite här, och lite där ;). Ha en fin helg! //Marie

Unknown sa...

Drömmar är vackra, stora som små!
Ha en go' helg,
Charlotta

Sabelhagens Olivlund sa...

Härligt att läsa om dina drömmar! Vem vet de kan mycket väl slå in:)). Så länge kommer du njuta av din alldeles egna trädgård och förverkliga dina drömmar där.
Ha det gott.
Kram Maria

Gunilla sa...

Det är roligt att drömma om slott och herresäten.
Men jag tror att du kommer att förverkliga dina drömmar på din egen plätt.

Trevlig helg

Bettina Bäck sa...

Vad härligt! Det är väl precis det man har drömmar till :-)

Veronica sa...

Haha! Det är ju det som är kul med trädgård... man kan göra sina drömmar i miniformat :)

Kul läsning!

Magdalena sa...

Så underbara drömmar nu kan du förverkliga dom i din lilla trädgård.
Ps. sluta aldrig att drömma :)

Anita sa...

Inte är du knäpp inte. Jag har liknande drömmar. Men man kan komma långt med en tomt som är "något mindre" :) än den som florerar i ens drömmar. Fortsätt att drömma!

Önskar dig en skön helg!

ac sa...

jag tycker det låter alldeles underbart :) drömmer oxå om en alldeles egen liten trädgård som jag kan få greja i o göra på mitt sätt så som jag vill ha det :)
drömma lär man ju få göra ;) kram

Lena/isklockan sa...

Underbara drömmar.

Kram