7 november 2012

Rutiga köksgardiner ★

Bild: moi  - snart blir det klart i köket...

HalliHallå i stugan!

Idag har jag fått mycket gjort och det känns så skönt. Apotek-, bank- och affärgöror. Var in på Ica för att hämta ut paketet från Ellos. Köksgardinerna hade kommit. Jag skyndade mig hem för att stryka och fixa till dem men när jag skulle hänga upp de par som ska vara ovanför diskbänken så såg jag att de var tok för långa. Så i morgon blir det att sy upp dem...


Så nu var jag tvungen att skölja upp dem för att de krymper ett par procent. I morgon får jag mäta upp och fålla upp. Det finns band som man kan stryka på för att slippa sy men jag har inte tillräckligt hemma. Det blir att damma av symaskinen. De är mer röda i verkligheten än på bild, men det var svårt att få till för solen sken så starkt idag.

Nu ska vi äta fisk och potatis.

Trevlig kväll!

Kramen ~ Ina

2 Söta Kvitter ☺:

Prinsessorna på Bellevue sa...

Men, vilket fint tyg. Jag äälskar verkligen rödrutiga gardiner... Blir så himla mysigt och ombonat, fint året om faktiskt och extra fint i jultider såklart! Fin liten tomtebild det var på dig förresten... hihi!

Kram

~ INA ~ Inas☆House sa...

Tack! :) Ja jag älskar också rutigt tyg. Ombonat och mysigt vintertid men även om sommaren. Jag skulle vilja ha i mina köksskåp också men vet ej hur jag ska sätta fast tyget då det är ikea skåp.

Visst skulle jag passa bra som tomtemor i år. ;)

Kramar