4 december 2012

Vinter deluxe


Ja nu kan man väl säga att vintern är här. Det har nyligen börjat snöa och smhi har utlovat 10 cm nysnö tills i morgon. Sen räcker det tycker jag. Snön i sig är inga problem men kylan har jag svårt för. Förhoppningsvis så blir det lite "mildare" i morgon.

Jag och dotran har tagit det lugnt i flera dagar. Hon är piggare och i morgon vill hon till skolan. I söndags när jag var ut i trädgården en sväng för att mata fåglarna så tog jag in några pinnar som jag har sparat på. ( I am a pinn collector.) Jag knöt ihop pinnarna till två stycken stjärnor och hängde dem i trädet till pippina. De verkar nöjda och glada då de sitter och gungar och spanar in andra pippin. Lite adventsmys måste de också ha, eller hur?

Bild: farfar, far and Moi
Då jag och dotran har haft mycket kvalitétstid tillsammans här hemma så har vi kollat på gamla fotografier på släkten. Jag började släktforska för ett tag sedan, men efter en tid tog det stopp då jag inte har tillgång till finska sidans arkiv med kyrkoböcker. Det jag skulle vilja veta mer om är om min farfar som jag aldrig har träffat. Vem var han och vad gjorde han när han levde? Men bara att sitta och kika på gamla kort är roligt och jag tycker om gamla fotografier där de är lite nötta och slitna.

Nu ska vi laga mat. Det blir fläskfilé och sallad. Sen ska dotran på zonterapi.

Vi ses!

Kramen ~ Ina

0 Söta Kvitter ☺: