18 januari 2013

Fredagsmys varje dag



Bild: Ebba har fredagsmys varje dag...
Hello sweeties!
Jag sitter i soffan just nu och tittar på min älskade Ebba. Hon bara sover och sover. Det är inte många minuter hon är ute per dygn. Hon går ut på altanen och sniffar av lukt och luft sen vill hon in igen. Ebba är väl som jag - sitter av tiden och inväntar våren. Nu får det bli mars månad. 



Kolla in min djupröda amaryllis. Det kom upp en till stängel och det var bara att invänta blomningen. Den är förtjusande söt så den får blomma klart sen ska jag spara löken till nästa jul... 
Jag har strosat runt i stugan och gått och funderat lite. Hur ser hösten ut? Kommer jag bli instängd i en lägenhet? Kommer jag att trivas? Men mina blomtapeter då? Kan jag få ta med mig dem till nästa bo? Undrar om det går att få tag på dem idag... Vad vill jag ta med mig till nästa bo? Jag kommer absolut inte få plats med allt. Hela garaget full med grejer, och vinden lika så. Längtar till våren så jag kan ta ut allt i trädgården och rensa och kolla vad jag har i alla lådor och kartonger. Kanske blir glatt överraskad och fyndar saker som jag har glömt bort. hihi

Många tankar snurrar i huvudet då och då. Tur att det inte är dagligen för då hade man nog blivit väldigt stressad av det. Allt kommer att ordna sig men man vill ju veta lite hur det kommer att se ut framöver. Men nu är det fredag, jag ska stänga av hjärnverksamheten nu. Idag har jag även gotta-dagen. Då unnar jag nåt smaskigt på kvällen och har fredagsmys - jag och katten, och har jag tur vill dotran också vara med. 

Önskar er en fin dag!

Kramen ~ Ina 


5 Söta Kvitter ☺:

trädgårdsdrömmar sa...

Söt kisse.Ser ut att ha det mycket skönt.Kram

Madame Edith sa...

Men vilken söt liten kisse :)

Trevlig helg. Kram/Madame Edith

carinaon sa...

Ska du flytta? Det blir inte kul att lämna din fina sovrumstapet! Vilken söt katt!
Ha det fint,
Carina

Linneagården sa...

Hade oxå velat ha en mysig kissemiss...
Låter som du har en hel del att fundera på ang. en flytt?

Ha en trevlig helg du mé.
Jag ska jobba...
Kram kram
//m

Nya Anno 1900 sa...

När du drar i gång "hjärnverksamheten" igen tror jag det kan vara idé för dig att leta tapet här.
http://www.engelskatapetmagasinet.se

Smakar det så kostar det...

Trevlig helg!