19 januari 2013

Gammaldags tapeter ♥



Hejsvejs! 
Här bjuder jag på ett par blommiga tapeter från engelska http://engelskatapetmagasinet.se
Jag har bläddrat och tittat på så många tapeter att ögonen går i kors snart. Det finns så mycket fint och alldeles för många att välja på. Dotran och jag pratade om att vi skulle vara modiga i sovrummen i vårt blivande hem och sen tar vi lite lugnare i de "allmänna" områdena. Jag gillar verkligen blommor och romantikstil men även dala-style, tyvärr så krockar det så jag ska nog försöka hitta nåt mittemellan. 

Bild: Anna French tapet
Jag är helt såld på blommiga tapeter. Har alltid varit det och jag har verkligen trivts med mina blommiga jag har i mitt sovrum idag. Tror det är 7 år sedan vi tapetserade upp dem och jag har inte tröttnat än. Tyvärr så kommer jag inte ihåg vilket företag som gjorde dem och de finns säkert inte kvar i sortimentet. Dotran vill också har mönster men inte så himla romantiskt som jag vill ha. 

Jag ska nog inte drömma så mycket än för man får nog känna efter i det nya boet vilka tapeter som passar. Varför jag ska flytta? Jo det skrev jag här:  



Kvällsfikat denna afton. Mums vad gott! - ironi

Kul att du kikar in hos mig och jag önskar dig en fin lördagkväll!

Kramar ~ Ina 

6 Söta Kvitter ☺:

carinaon sa...

Hej Ina!
Jag hade missat det inlägget om dina livsförändringar. Jag önskar dig verkligen lycka till med båda dina stora förändringar! Viktväktarna har bra recept, jag har använt mig av dem efter mina graviditeter. Jag älskar också blommiga tapeter. Jag är säker på att det går att kombinera med dala-stilen på något sätt. Jag tycker att både IKEA och ibland Gudrun Sjödén har roliga mönster där de väver in lite Carl Larsson-anda blandat med Fransk bondromantik.
Kram Carina

Meta sa...

Visst ska du har rosor om du gillar det tar man inte en alltför dyr tapet kan man ju göra om eller måla över om det känns fel.
Lycka till
Ha en fin söndag
Kram Meta

Prinsessorna på Bellevue sa...

Superduperfint med blommiga tapeter, såklart du ska ha det sen också! Man måste ju trivas och ta det som man tycker är fint! Din blommiga är helt underbar!

Kraam

Cat🌸 sa...

Vilka underbara tapeter. Blir ju sugen att ändra om lite här hemma.

House and Garden by Bia sa...

Romantiska tapeter gillas av mej med:)
Kvällsfikat hos mej ser nog lite godare ut hahaha...men jag gillar grönsaker annars :))
Kram kram bia

Jana sa...

Beautiful wallpaper.
Have a nice winter day.
Jana